Słowa kluczowe
dostawa jedzenia praga poludnie,Gabinet ortodontyczny Warszawa Sadyba,stomatolog strzegom

Dzisiejszy świat jest naprawdę szalony. Nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Ludzie biorą drogie śluby aby za kilka lat wziąć równie kosztowny rozwód czy adoptują dzieci spragnione ciepła rodzinnego, aby później je oddać z powrotem do ośrodka. I taki zwariowany świat pojawia się również jeśli chodzi o kwestię zdrowotne. Ludzie dbają o swoje zdrowie chodząc co chwile do lekarza, jednak kiedy przychodzi co do czego to idą do apteki po leki bez recepty. Gdzie tu jest logika? Autor tego tekstu uważa, że logika w społeczeństwach została zupełnie zatracona. Ba! Nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Po co chodzić do lekarzy, skoro zazwyczaj i tak bóle leczone są domowymi sposobami? Po co zajmować miejsce w kolejce, skoro i tak opinia lekarza nie liczy się dla potencjalnego chorego? No cóż, miejmy nadzieję, że ludzie w przyszłości odzyskają równowagę między logiką a życiem codziennym, ponieważ bez tego bardzo trudno będzie funkcjonować w codziennym świecie za kilka czy kilkanaście lat.

Ze wszystkich stron słyszy się o tym, że kobieta w ciąży powinna dbać o swoje zdrowie i przede wszystkim o swoją dietę. Co zatem powinna jeść, aby dziecko rozwijało się w sposób prawidłowy? Zapotrzebowanie kaloryczne w czasie ciąży będzie, wbrew pozorom, tylko o 300 kcal większe niż normalnie. Niektórzy myślą, że kobieta, która spodziewa się dziecka, będzie się objadała. Jest to oczywiście mit. W ciąży trzeba pamiętać o tym, aby dieta była jak najbardziej zróżnicowana. Powinna być  ona oparta na białku, węglowodanach oraz witaminach. Trzeba unikać tłuszczu i cukrów. Trzeba jeść dużo produktów zbożowych. Idealnie będą tutaj kasze, mąka, ryż, makaron oraz płatki owsiane. Nie wolno zapominać o mleku oraz przeróżnych przetworach mlecznych. Trzeba pić co najmniej trzy szklanki mleka dziennie. Jeśli chodzi o mięso to warto jeść wędliny oraz chude mięso. Wystrzegać należy się natomiast wątróbki oraz podrobów. Jeśli chodzi o warzywa i owoce to najlepiej jeść truskawki, maliny, porzeczki, morele, sałatę, natkę pietruszki, szparagi, marchew, dynię oraz pomidory.

Czym jest poprawne odchudzanie i jak może w znacznym stopniu przyczynić się do poprawienia komfortu Twojego obecnego życia? Lektura obowiązkowa dla osób, które codziennie wstają z myślą, że znowu są grube i nie dadzą rady nic z tym zrobić. Ogólnie musisz sobie uświadomić, że walka z otyłością zaczyna się najpierw w Twojej głowie, a dopiero później przechodzi w stadium działania. Działać jednak nie można nagle. To wymaga pewnej wprawy, planu oraz przede wszystkim odpowiedniego przygotowania. Małymi kroczkami zdobywasz szczyty, tak samo jest w przypadku tracenia na wadze. Zrozumienie tego będzie pierwszym krokiem do sukcesu w trudnej sztuce odchudzania. Wydaje ci się, że nie możesz tego osiągnąć, ale prawda jest taka, że możesz wszystko, jeżeli tylko tego mocno zapragniesz. Artykuł może stać się Twoją motywacja na tej bardzo trudnej drodze dochodzenia do idealnej sylwetki. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaczął zmiany już dzisiaj. To możliwe. Decyzja należy do ciebie. Skorzystaj z rad i działaj, bo jedynie to jest pewnikiem w Twoim zdrowotnym życiu. Jeżeli się poddasz nigdy sobie tego nie wybaczysz, a sylwetka cały czas będzie się pogarszała.

W dobie tabletek, zastrzyków, recept i wielkich koncernów farmaceutycznych ziołowe napary są coraz mniej popularne. Niesłusznie, są to bowiem bardzo skuteczne i tanie środki lecznicze, często polecane także przez lekarzy. Na rynku znajdziemy mnóstwo ziół, które pomogą nam zarówno w czasie choroby, jak i w profilaktyce. Uważaj jednak, zioła są na tyle skutecznymi lekami, że niektóre z nich warto stosować tylko pod nadzorem lekarza. Do bardzo popularnego, a jednocześnie przyjemnego w obsłudze środka zaliczana jest lawenda. Prócz tego, że woń lawendy lekarskiej działa relaksująco, usuwając stres i napięcie, może również pomoc w walce z bólami głowy, a nawet silnymi migrenami. Prócz tego, lawenda ma właściwości bakteriobójcze. Mięta pieprzowa to nie tylko pyszny napój, ale również skuteczny lek. Zawarta jest nie tylko w kremach i środkach do higieny, ale również działa bakteriobójczo. Bez czarny to kolejna roślina pomagająca w oczyszczaniu organizmu, a melisa w jego uspokojeniu. Innym kosmetykiem pomagającym w relaksacji i odprężeniu jest dziurawiec. Magiczne właściwości tego zioła to nie tylko zniesienie zmęczenia i napięcia, ale również ochrona przed depresją. Jednym z największych ewenementów jest natomiast żurawina. Nie tylko jest niezastąpiona w leczeniu zapaleń pęcherza, ale również zapobiega jego nawrotom. Warto zatem inwestować w naturalne metody leczenia.

Istnieje wiele ośrodków zajmujących się leczeniem pacjentów, z którymi wielu pacjentów nie może się oswoić. Są to oddziały zajmujące się trudnymi dziedzinami medycyny. Należą do nich oddziały psychiatryczne, onkologiczne, hospicja, ośrodki leczenia uzależnień czy oddziały geriatryczne. Dopiero w sytuacji choroby danej osoby lub członka jego rodziny zaczynają one realnie funkcjonować w świadomości. Powodem jest trudność w akceptacji skomplikowanych chorób. Oddziały psychiatryczne bardzo często należą do zamkniętych, w których wizyty rodziny bywają rzadkie i często pod nadzorem lekarzy. Akcje społeczne systematycznie wpływają na wzrost wiedzy na temat zaburzeń w tej dziedzinie. Świadczą o tym również statystyki mówiące o wzroście ilości pacjentów lekarzy psychiatrów. Różnego rodzaju nerwice, depresja czy stany lękowe zaliczane są obecnie do chorób cywilizacyjnych. Trudność sprawia również diagnoza oraz rokowania dla pacjentów takich oddziałów. Najczęściej powrót do zdrowia jest procesem długotrwałym i bardzo wymagającym. Oddziały onkologiczne przez wiele lat stanowiły temat, których nie chciano rozmawiać. Kojarzyły się bardzo negatywnie. Obecnie skutecznie oswaja się ten temat.

Każda kobieta marzy o pięknej i zdrowej skórze. Nie ma piękniejszego stroju jak nasza zadbana nawilżona, zdrowa skóra. Jednak nie zawsze okoliczności sprzyjają dbaniu o zdrowie naszej skóry. Takim okresem jest zima. Skóra zimą jest przesuszona od ogrzewania oraz mrozów. O skórę należy dbać nie tylko latem, kiedy jest narażona na promieniowanie słoneczne. Także zimą, trzeba smarować ją kremami z filtrem, zwłaszcza kiedy wyjeżdżamy w góry na narty. W czasie intensywnych mrozów, skórę trzeba smarować tłustym kremem, który będzie chronił naszą skórę przed wysuszeniem i przemarznięciem. Aby skóra była odpowiednio nawilżona, trzeba stosować również kremy na noc nawilżające, gdyż często skóra może być przesuszona od ogrzewania. Także zimą powinniśmy dużo pić, najlepiej niegazowanej wody mineralnej. Zimą także warto wybrać się na profesjonalny zabieg do salonu kosmetycznego. Jednak nie każdy zabieg możemy wykonać w czasie siarczystych mrozów. O skórę warto zadbać zimą, chociażby dlatego żeby wiosną cieszyć się jej pięknym wyglądem.

Ta dziedzina medycyny rozwija się w takich dziedzinach jak balneoterapia, klimatoterapia, ergoterapia, terapia manualna i masaż leczniczy, hydroterapia i kinezyterapia. Każda z nich, mimo że podłoże jest to samo charakteryzuje się innymi zespołami działań. Balneoterapia do leczenia pacjenta wykorzystuje właściwości wody, w różnej formie. Temperatura, jakość wody, ćwiczenia w niej wykonywane czy zabiegi dostosowywane są do potrzeb pacjenta. Połączona z klimatoterapią, bazującą na wpływie środowiska, otoczenia czy powietrza jest stosowana najczęściej w uzdrowiskach. Ergoterapia wykorzystuje pracę i aktywność pacjenta, która pobudzając ciało i umysł wpływa na poprawę stanu zdrowia. Najczęściej podejmowana jest z osobami niepełnosprawnymi oraz pacjentami z uszkodzeniami w obrębie układu nerwowego. Masaże są zabiegami, które polegają na plastycznym oddziaływaniu na tkanki, mięśnie danych partii ciała. Wykorzystuje się go przy uszkodzeniach mechanicznych, powypadkowych oraz w przypadku chorób mięśni, stawów czy porażeń. Najczęściej jednak pacjenci spotykają się z kinezyterapią, polegającą na leczeniu ruchem i odpowiednimi ćwiczeniami fizycznymi.

Wiele osób zastanawia się i marzy o zdrowiu. Jednak większość, mimo iż o tym marzy, niewiele robi, żeby to zdrowie zatrzymać. A zdrowie to nie tylko przyjmowanie leków. Aby zachować zdrowie należy przed wszystkim stosować profilaktykę. A najlepiej żeby połączyć zdrowy tryb życia, zdrowie odżywianie ze sportem. Ruch ma wiele wspólnego ze zdrowiem. Gdy ćwiczymy, dbamy o sówce serce, kręgosłup. W czasie sportu i ćwiczeń fizycznych dotleniamy cały organizm. W trakcie intensywnych ćwiczeń wydzielany jest hormon szczęścia, czyli endorfiny. To powoduje, że mimo zmęczenia po sporcie czujemy się szczęśliwsi. A poczucie szczęścia ma zasadnicze znaczenie w dbaniu o własne zdrowie. Zatem troszcząc się o swoje zdrowie, powinniśmy często się ruszać. A najlepiej wybrać taki rodzaj ćwiczeń, który nam najbardziej odpowiada. Wtedy ruch nie będzie kojarzył się z przymusem, ale będzie dostarczał przyjemności. Aktywność fizyczna to najważniejszy element w zdrowym stylu życia. Aby zachować na długo zdrowie powinniśmy przynajmniej 3 razy w tygodniu ćwiczyć przez minimum trzydzieści minut.

Dietetycy twierdzą, że pomimo rozpowszechniania się zdrowego stylu odżywiania, Polacy wciąż nie komponują w odpowiedni sposób posiłków. Jemy zbyt tłusto, spożywając dużo węglowodanów, natomiast brakuje w naszej diecie owoców i warzyw, które są bogate w witaminy i minerały. Coraz częściej jednak, niektórzy decydują się na wprowadzenie diety wegetariańskiej. Czy to z powodów ideologicznych, czy zdrowotnych, wegetarianie komponują posiłki złożone głównie z warzyw i owoców, rezygnując z niektórych lub wszystkich produktów pochodzenia zwierzęcego. Badania przeprowadzone przez dietetyków dowodzą, że istnieją znaczne różnice w stanie zdrowia osób żywiących się mięsem, a tych, którzy z niego rezygnują. Jedną z nich jest niższy wskaźnik BMI u jaroszy, co oznacza, że są oni w małym stopniu narażeni na otyłość i związane z nią choroby. Nie są zagrożeni w tak dużym stopniu miażdżycą, osteoporozą, cukrzycą i niektórymi nowotworami. Spowodowane jest to faktem, że niektóre z dolegliwości są determinowane przez dietę bogatą w nasycone kwasy tłuszczowe, znajdujące się właśnie w mięsie. Wegetarianie, dzięki swojej diecie mogą z łatwością uniknąć tych zagrożeń. Jednocześnie spożywając produkty bogate w witaminy i minerały, osoby decydujące się na wegetarianizm, dostarczają organizmowi ważnych substancji regulujących odpowiednią pracę organizmu.

To, że jakaś substancja, składnik pożywienia czy wręcz cały posiłek może być rakotwórczy dobiega do nas z różnych stron z regularną częstotliwością. Czasami mamy wrażenie, że czego się nie zje i nie dotknie tak naprawdę jest rakotwórcze. Teraz do tej grupy dołącza również czerwone mięso. Na szczęście tylko w bardzo dużych ilościach. Od dawna wiadomo, że spożywanie dużej ilości mięsa, zwłaszcza czerwonego sprzyja chorobom serca. Niedawno do tej choroby dołączyło ryzyko zachorowania na raka. Jak podają niektóre z organizacji zdrowotnych, lepiej ograniczyć do minimum spożywanie wołowiny i wieprzowiny, a także zrezygnować z niektórych wędlin i parówek. W ten sposób zmniejszysz ryzyko zachorowania na raka jelita grubego, który jest jednym z najczęściej występujących nowotworów, zwłaszcza wśród mężczyzn. Takie wyniki badań, nie znaczą jednak, że jedynym wyjściem dla uniknięcia tej niebezpiecznej choroby jest przejście na wegetarianizm. Zaleca się jedzenie ok. 500g mięsa tygodniowo (po przyrządzeniu, surowa porcja wynosi ok.750g). Nie ma w takim wypadku znaczenia czy jest to mięso czerwone, czy to lżejsze. Aby zachować zdrowie unikaj również mięsa przetworzonego. To znaczy, unikaj supermarketowych wędlin, które zawierają dużo konserwantów. Jeśli masz taki wybór kupuj mięso pochodzące ze sprawdzonych hodowli, najlepiej ekologicznych.

1. Zaplanuj swoją strategię postępowania podczas spotkania, biorąc pod uwagę potencjalne problemy, na przykład uczestników o silnej osobowości, którzy będą wymagali specjalnego podejścia. Przygotuj się starannie i zgromadź odpowiednie materiały.
2. Zadbaj o to, by nie było nieprzewidzianych przerw. Sprawdź salę konferencyjną, sprzęt, urządzenie sali i ustalenia dotyczące poczęstunku.
3. Jak najszybciej ucisz zebranych, powitaj ich i zwięźle przedstaw cel zebrania.
4. Zadawaj pytania wymagające szerszej odpowiedzi.
5. Nie trać kontroli nad przebiegiem zebrania, podsy­caj dyskusję, lecz pilnuj, by wypowiedzi uczestni­ków były krótkie i na temat.
6. Podsumuj najważniejsze poruszone kwestie.
7. Zakończ spotkanie w zaplanowanym czasie i po­dziękuj uczestnikom za ich wkład. Zaprotokołuj u- zgodnione decyzje i plany działania, a następnie rozdaj kopie protokołu uczestnikom zebrania.
Jeżeli jesteś uczestnikiem zebrania, to przedstawione poniżej wskazówki pomogą ci w tym, by twoja obecność na spotkaniu była pożyteczna i była źródłem zadowo­lenia.

Znacznie więcej zebrań zakończyło się fiaskiem z powo­du nieudolności niż stanowczości przewodniczącego. Wykorzystując tablicę do notowania pomysłów, zwię­kszamy szansę, że każdy z uczestników będzie mógł przedstawić swoją propozycję. Oczywiście część z nich zostanie od razu odrzucona, lecz warte rozważenia sta­ną się tematem wyważonej dyskusji.
Po owocnym zebraniu uczestnicy rozchodzą się z po­czuciem dokonania czegoś konstruktywnego i zbudo­wani na duchu. Jeśli chcesz mieć pewność, że przyszłe spotkania będą produktywne, sprawdź, czy stosujesz się do poniższych zaleceń.
JAK POPROWADZIĆ OWOCNE ZEBRANIE
1. Zwołuj zebranie tylko wtedy, gdy jest ono absolutnie konieczne. Zastanów się najpierw nad innymi for­mami komunikowania się.
2. Jasno określ cele spotkania. Czy są one MĄDRE?
3. Starannie dobierz uczestników zebrania. Zadaj sobie pytanie, co każdy z nich może wnieść.
4. Wybierz czas i miejsce odpowiadające większości uczestników.
5. Z dostatecznym wyprzedzeniem poinformuj wszy­stkich o celach, porządku, miejscu i czasie zebrania, tak aby mogli poczynić pewne przygotowania.

DECYZJA. Jest to najtrudniejsza część zebrania dysku­syjnego. Przewodniczący musi wyczuć moment, w któ­rym najlepiej jest zacząć domagać się podjęcia decyzji. Jeżeli zrobi to zbyt wcześnie lub zbyt późno, może wywołać niezadowolenie uczestników i niekorzystnie wpłynąć na proces podejmowania decyzji. Sytuacja ide­alna to taka, gdy decyzja zostaje podjęta jednomyślnie, a rolą przewodniczącego jest zorientowanie się, czy uda się to osiągnąć. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji ponownie przydaje się tablica, gdyż często pojawiają się wątpliwości, jakie rozwiązanie jest właściwe. Kiedy zbliża się moment decyzji, przedmiotem zainteresowa­nia zebranych stają się sformułowania zapisane w trak­cie dyskusji.
BRAK JEDNOMYŚLNOŚCI. Z różnych powodów kon­sensus może okazać się niemożliwy. W takim razie należy rozważyć jedno z poniższych rozwiązań.
Narzucenie decyzji. Przewodniczący, po wysłucha­niu dyskusji, może narzucić arbitralną decyzję. Ta­kie rozwiązanie ma sens wtedy, gdy ma on pewną władzę, na przykład jest kierownikiem działu.
Podkomisja. Powołuje się grupę roboczą, która na następnym zebraniu przedstawi swoje ustalenia.
Odroczenie. Dyskusję można odroczyć, dając ucze­stnikom czas na przemyślenie i dokładniejsze po­znanie tematu lub konsultacje z kolegami.
Głosowanie. Można również przeprowadzić głoso­wanie, na przykład przez podniesienie rąk. Jeżeli temat jest delikatny i uczestnicy nie chcą się narażać przez jawne głosowanie, to można rozważyć głoso­wanie tajne.

WSTĘP. Celem tej fazy jest skupienie uwagi zebranych na temacie, który ma być przedyskutowany. Na zebra­niach oficjalnych każda ze spraw zostaje przedstawiona przez wnioskodawcę wt formie wniosku. Natomiast w wypadku zebrań mniej oficjalnych najlepiej by było, gdyby dana kwestia była poruszana przez osobę zajmu­jącą się tą dziedziną na co dzień.
ZARYS SPOTKANIA. W tej fazie uczestnicy zgłaszają kwestie, co do których mają zapaść decyzje.
DEBATA. Podczas tej części zawiązują się sojusze i wy­jaśniane są różnice poglądów. Uczestnicy formułują swoje opinie lub się w nich utwierdzają. Przewodniczą­cy zebrania nie powinien ujawniać swoich poglądów przynajmniej do czasu, gdy dyskusja będzie już za­awansowana. Zazwyczaj jeden z mówców przedstawia własne propozycje, drugi swoje wątpliwości, a pozosta­li popierają jeden lub drugi puńkt widzenia, długo i za­wzięcie dyskutując. Często mniej śmiali uczestnicy po­wstrzymują się od zabrania głosu. Właśnie w takim wypadku przydatna okaże się tablica – przewodniczący prosi uczestników o podawanie pomysłów, które zosta­ją zapisane na arkuszu papieru. Ponieważ dopiero później zezwala na głosy krytyczne, szansa, że każdy wypowie swoje zdanie, jest większa.

Przedstaw je krótko i rzeczowo. Ta część zebrania po­winna normalnie zawierać zwięzłą relację z uzgodnio­nych działań, które zostały (lub nie zostały) podjęte od czasu ostatniego zebrania.
POMOCE WIZUALNE
Pomoce wizualne są bardzo przydatne w kontrolowaniu przebiegu zebrania. Na przykład gdy grupa liczy około dwudziestu osób, można wykorzystać tablicę z przypi­nanymi arkuszami papieru. Zapisujemy na niej pomy­sły i punkty do dyskusji, dzięki czemu uczestnicy ma­ją je przez cały czas przed oczyma, a jednocześnie tworzy się w ten sposób szkielet późniejszego sprawoz­dania.
DYSKUSJA
Osoby, które od niedawna przewodniczą zebraniom, zazwyczaj z drżeniem oczekują fazy dyskusji. Jednym z głównych problemów jest zdecydowanie, kiedy nale­ży naciskać na podjęcie ostatecznej decyzji. Rzeczywi­ście wyczucie tego momentu odgrywa dużą rolę.

Bądź punktualny:
To od początku umożliwi przejęcie przewodnictwa i nawiązanie porozumienia z uczestnikami. Dobrze jest również przyjść wcześniej, gdyż pozwala to wstępnie porozmawiać z pewnymi osobami lub przedyskutować zagadnienia, które mogłyby sprawiać trudności pod­czas samego zebrania. Jeżeli nie wydarzy się nic nie­przewidzianego, zawsze rozpoczynaj zebranie w wy­znaczonym czasie. Świadczy to o profesjonalizmie, a także szacunku wobec uczestników.
Rozmieszczenie:
Zastanów się nad rozmieszczeniem uczestników. To, gdzie ludzie siedzą, może wpłynąć na atmosferę i efek­tywność spotkania. Przewodniczący, który chce mieć wpływ na tę sprawę, powinien rozłożyć karteczki z na­zwiskami, wskazujące, gdzie poszczególne osoby mają usiąść.
Nadawaj ton:
Podczas wygłaszania uwag wstępnych przewodniczą-
cy nadaje ton całemu zebraniu. Należy wtedy omówić również sprawy porządkowe – ewentualny poczęstu­nek, czas zakończenia, kwestię palenia papierosów itp. Staraj się być rzeczowy, lecz przyjacielski. Miej stale na uwadze cel, który chcesz osiągnąć.

Spotkania informacyjne zwołuje się po to, by szyb­ko zbierać i przekazywać dokładne informacje dużej liczbie osób. Dzięki takiej metodzie-unika się zniekształ­cania wiadomości, do czego często dochodzi, gdy wę­drują one od jednej osoby do drugiej. Przykładem mo­że być zebranie zwołane W momencie, gdy firma ma zamiar ogłosić redukcję zatrudnienia w swoich trzech głównych zakładach. Można wtedy zaplanować spotkania tego samego dnia i o tej samej godzinie we wszystkich trzech zakładach, tak aby kierownictwo fir­my mogło ogłosić tę wiadomość jednocześnie całej za­łodze.
Narady organizuje się wtedy, gdy osoba odpowiedzial­na za podejmowanie decyzji chce poznać zdanie pozo­stałych zainteresowanych osób, uzyskać pomoc w roz­wiązaniu problemu lub usłyszeć sugestie dotyczące alternatywnego sposobu działania. Zebrania budujące współpracę zespołu pozwalają jego członkom uzyskać pomoc w rozwiązywaniu proble­mów, dostarczają różnych form wsparcia, zachęcają ich do udziału w sprawach całego zespołu (np. tworzenie grup roboczych do spraw jakości). Chcąc zmniejszyć przeżywany stres, przygotuj się do­brze do zebrania. Jeżeli zastosujesz się do przedstawio­nych poniżej wskazówek, przyszłe spotkania, których będziesz przewodniczącym lub uczestnikiem, mogą być bardziej produktywne.