Co spożywać na dobry sen?

Aby nasz sen był zdrowy i wzmacniający musimy zawrzeć w naszej diecie odpowiednie składniki. Przede wszystkim spróbujmy domowego sposobu, jakim jest odpowiednia kolacja. Nie jest to skomplikowane zalecenie, ale efekt będzie gwarantowany. Okazuje się bowiem, ze zaledwie parę zmian w naszych, dotychczasowych nawykach może uczynić cuda. Pamiętajmy, żeby kolacja składała się w głównej mierze z węglowodanów, a nie z białka. Muszą to być węglowodany, o niskim indeksie glikemicznym, czyli innymi słowy będą się trawiły powoli. Musimy wyeliminować biały ryż i pieczywo, makarony, pierogi, ziemniaki, marchew, kakao, cukier, lody i inne słodycze, oraz miód. Unikajmy też mięs, ryb i drobiu. Nie warto też dodawać zbyt wiele tłuszczu, wystarczy bowiem łyżka stołowa oliwy. W kwestii przygotowania potraw, przekonajmy się do pieczenia, gotowania i duszenia, unikając tym samym smażenia. Dobry sen gwarantują kwasy omega-3. Są dostępne w oleju lnianym, łososiu, makreli i sardynkach. Mit o alkoholu dobrym na sen włóżmy między bajki. Prawdą jest może szybkie zaśnięcie, ale tego typu wypoczynek nie działa na nasz organizm pozytywnie, powodując krótkie przebudzenia.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)