Dieta łagodząca objawy PMS

Nie od dziś wiadomo, że zespół napięcia miesiączkowego to duży problem u kobiet. Spory odsetek płci pięknej odczuwa jego objawy. Odbijają się negatywnie zarówno na zdrowiu psychicznym, jak i fizycznym. Częstym objawem tej przypadłości jest rozdrażnienie, bolesne i nabrzmiałe piersi, oraz wzdęcia idące w parze z obrzękiem. Dieta z pewnością nie zlikwiduje tego typu dolegliwości, ale może wspomóc jej łagodniejszy przebieg. Samo napięcie jest spowodowane wariacją hormonów, czyli wzrostu estrogenu, połączony ze spadkiem progesterony. Aby uśmierzyć choć na chwilę ból, wato jeść mniejsze porcje pokarmu, z dużą częstotliwością. To pomoże ulżyć wątrobie i pozwoli utrzymać równy poziom cukru we krwi. Ograniczmy również napoje wysoko-kofeinowe. Zamiast tego pijmy napary ziołowe. Wybierajmy lekkostrawne produkty, które nie będą zbyt obciążające. Wzbogaćmy jadłospis w błonnik. Nie zapominajmy o żelazie. Postarajmy się również nie pić alkoholu. Odstawmy ostre przyprawy, a zamiast nich używajmy świeżych ziół, takich, jak natka pietruszki i koperek.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)