Dieta odpowiednia na zaparcia

Jedną z dolegliwości, która wiąże się z nieodpowiednią dietą, nieregularnym trybem życia uniemożliwiającym spożywanie posiłków o tej samej porze, są zaparcia. Cierpi na nie coraz większa grupa ludzi, choć nie wszyscy zdają sobie sprawę, że z ich organizmem dzieje się coś nieodpowiedniego. Najlepszym rozwiązaniem pozwalającym na zapobieganie zaparciom jest spożywanie dużej ilości błonnika. Jest to węglowodan znajdujący się w ścianach komórkowych roślin, który nie przyswaja się przez organizm, a pod wpływem wody zwiększa objętość treści pokarmowej, ułatwiając wypróżnianie. Produktami bogatymi w błonnik są otręby, produkty pełnoziarniste, a także warzywa i owoce, orzechy oraz fasola. Inną, ważną wskazówką jest spożywanie dużej ilości napojów, w tym co najmniej dwa litry wody. Zalecane są też fermentowane napoje mleczne, takie jak jogurty, czy kefiry, które pozytywnie wpływają na florę bakteryjną, a także kompoty i soki. W przypadku, gdy zaparcia powodują trwały dyskomfort, warto pić napary ziołowe, na przykład z mniszka lekarskiego, który wywołuje lekki efekt przeczyszczający. Gdy domowe sposoby okażą się nieskuteczne, można skorzystać z pomocy lekarza, który przepisze odpowiednie medykamenty umożliwiające sprawniejszą przemianę materii. Należy jednak mieć świadomość, że leki te działają doraźnie, nie zawsze likwidując przyczynę dolegliwości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)