Dieta w ciąży

Ze wszystkich stron słyszy się o tym, że kobieta w ciąży powinna dbać o swoje zdrowie i przede wszystkim o swoją dietę. Co zatem powinna jeść, aby dziecko rozwijało się w sposób prawidłowy? Zapotrzebowanie kaloryczne w czasie ciąży będzie, wbrew pozorom, tylko o 300 kcal większe niż normalnie. Niektórzy myślą, że kobieta, która spodziewa się dziecka, będzie się objadała. Jest to oczywiście mit. W ciąży trzeba pamiętać o tym, aby dieta była jak najbardziej zróżnicowana. Powinna być  ona oparta na białku, węglowodanach oraz witaminach. Trzeba unikać tłuszczu i cukrów. Trzeba jeść dużo produktów zbożowych. Idealnie będą tutaj kasze, mąka, ryż, makaron oraz płatki owsiane. Nie wolno zapominać o mleku oraz przeróżnych przetworach mlecznych. Trzeba pić co najmniej trzy szklanki mleka dziennie. Jeśli chodzi o mięso to warto jeść wędliny oraz chude mięso. Wystrzegać należy się natomiast wątróbki oraz podrobów. Jeśli chodzi o warzywa i owoce to najlepiej jeść truskawki, maliny, porzeczki, morele, sałatę, natkę pietruszki, szparagi, marchew, dynię oraz pomidory.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)