Jaka dieta jest bogata w kwas foliowy?

Aby zdrowie nam dopisywało niezbędny w naszej diecie jest kwas foliowy. Jest on przede wszystkim odpowiedzialny za rozwój i funkcjonowanie układu nerwowego. Ten składnik pomaga radzić sobie ze stresem oraz uspokaja i działa kojąco na nasze zmysły. Zapasy kwasu foliowego mogą się zmniejszać w naszym organizmie z powodu złej diety i niezdrowych nawyków picia kawy i alkoholu. Organizm nie jest w stanie sam go wytworzyć. Co powinniśmy jeść? Przede wszystkim nie zapominajmy o warzywach i owocach. Są najlepszym źródłem folianów w naturalnej postaci. Pamiętajmy także o pełnoziarnistym pieczywie, płatkach śniadaniowych, które są nim wzbogacane. Kwas foliowy wytraca się przy wysokiej temperaturze i ostrym świetle. Starajmy się przechowywać produkty spożywcze w miejscach ciemnych, szczelnie opakowanych. Unikajmy zbytniego krojenia i siekania. Nie powinniśmy trzymać surówek i sałatek na słońcu. Wszystko to prowadzi do jego uwalniania się. Aby być pewnym o bezpośrednim wzbogacaniu organizmu tym cennym składnikiem stosujmy suplementy, które w czasie ciąży są koniecznością.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)