Jaka dieta uzupełni niedobór jodu?

Jeśli cały czas odczuwamy zmęczenie, a po plecach przechodzi przejmujący chłód, lub gdy mamy suchą skórę, może być to oznaką, że brakuje nam jodu. Taki stan bardzo negatywnie wpływa na nasze samopoczucie, a przede wszystkim na zdrowie. Jod jest niezwykle ważnym pierwiastkiem, który pobudza tarczycę do produkcji hormonów, które to regulują przemianę materii. Jego wspaniałość polega na tym, ze pomimo iż mamy zaledwie śladową ilość, nasz organizm nie mógłby sobie poradzić bez jego obecności. Odpowiedzialny jest za hormon tarczycy, pobudzając ją do produkcji ważnych hormonów, które regulują przemiany metaboliczne zachodzące we wszystkich komórkach. Dodatkowo przyśpieszają spalanie glukozy i syntezę białek. Kontrolują temperaturę ciała, prace mięśni oraz działanie układu nerwowego. Jod ma działanie uspokajające, usprawnia myślenie i zapobiega otyłości. Doskonale wpływa na pracę mózgu u małych dzieci. W organizmie najwięcej jodu jest zlokalizowane przy tarczycy. Widoczną oznaką niedoboru jest jej powiększenie. Tarczyca tworzy wole, aby większą powierzchnią pochłaniać jod krążący w całym organizmie. O braku pierwiastka świadczy również chrypka i przybieranie na wadze bez przyczyny. Najwięcej jodu znajdziemy w kefirze, maślance, ryżu brązowym i żytnim razowym chlebie.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)