Stosunek do wydarzeń

Stosunek do wydarzeń stresujących ma wpływ na to, jak sobie z nimi radzimy. Bardzo często pomocne jest rozwiązywanie trudnej sytuacji krok po kroku. Wypró­buj poniższy pięciopunktowy plan:
1. Zdefiniuj problem.
2. Wypisz wszystkie sposoby rozwiązania go, które przyjdą ci na myśl (zastanów się, jak zabraliby się do niego twoi koledzy).
3. Przyjrzyj się swojej liście i rozważ wszystkie za i prze­ciw każdego pomysłu. Uporządkuj je według stopnia praktyczności.
4. Spróbuj wprowadzić w życie to rozwiązanie, które uznasz za najlepsze i najłatwiejsze do wykonania.
5. Rozważ ponownie problem w kontekście prób, które podjąłeś, by sobie z nim poradzić. Jak wygląda obec­nie?
Aby rozwiązać problem w taki sposób, będziesz potrze­bował czasu, żeby usiąść i w spokoju wypracować stra­tegię działania. Ponadto powinieneś porozmawiać o tym z innymi osobami, wysłuchać ich rad i zapewnić sobie ich poparcie. Rozbicie działań na etapy sprawi, że stres, na który za każdym razem się wystawisz, będzie niewielki i pozwoli ci się skupić na samym problemie czy raczej jego części. Gdy patrzymy na cały obraz sytuacji, wydaje się nam, że to zbyt wiele, byśmy mogli sobie z tym poradzić, w związku z czym odczuwamy pokusę, by się poddać, i wtedy przeżywamy jeszcze większy stres.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)