Stres jako reakcja łańcuchowa

Jeżeli uda ci się pomóc pracownikom i kolegom w zmniej­szeniu przeżywanego przez nich stresu, to przekonasz się, że jest to korzystne dla wszystkich, gdyż pozwoli każdemu pracować bardziej produktywnie. Praktyczne jest takie przeprowadzanie transakcji, by wszystkie zaangażowane w nie osoby były usatysfakcjonowane i miały pozytywne wrażenia. Doświadczenie uczy nas jednak, że nie zawsze jest to możliwe – czasem musimy zająć twarde stanowisko i przeciwstawić się innym. Zastanów się, jaki jest twój styl porozumiewania się z ludźmi. Czy jest on, używając terminologii behawiorystycznej, doświadczeniem karzącym, to znaczy takim, którego dana osoba nie będzie chciała powtó­rzyć? Czy też jest doświadczeniem nagradzającym, czy­li takim, które zechce ponownie przeżyć? Jeżeli ludzie, z którymi się kontaktujesz, odbierają transakcje z tobą jako doświadczenie pozytywne, podnoszące ich własną samoocenę i owocne, to zazwyczaj będą je powtarzali. Natomiast jeśli wynik kontaktów nie będzie im odpo­wiadał, to postarają się mieć z tobą jak najmniej do czynienia.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)