Zarządzanie a obawy

Jedną z umiejętności potrzebnych dzisiaj dyrektorom lub menedżerom jest spokojne wykonywanie obowiąz­ków w warunkach stresu. Wyróżnić można pięć kate­gorii zachowań zwiększających lęk powstały w wyniku niewłaściwego gospodarowania czasem. Są one nastę­pujące:
Myśli i uczucia wypływające z przekonania o swojej małej wartości, w tym krytykowanie siebie lub potę­pianie, takie jak nazywanie siebie idiotą.
Niekorzystnie wypadające porównanie własnych osiągnięć lub wystąpień z działaniami innych osób lub stworzonymi przez siebie standardami.
Zbyt długie i bezowocne rozważanie alternatyw.
Rozmyślanie o ewentualnych konsekwencjach nie­zdarna egzaminu, takich jak niezadowolenie, kara, utrata dotychczasowego statusu lub szacunku dla siebie, zepsucie świadectwa lub perspektyw zawo­dowych.
Nadmierne skupienie się na reakcjach swojego ciała kojarzonych z lękiem, co prowadzi do nasilenia tych objawów.

Witaj! Witaj na moim portalu w całości stworzonym dla promowania zdrowia. Z wykształcenia jestem lekarzem a z pasji blogerką. Mam nadzieję, że spodobają Ci się treści zamieszczone na blogu. Zapraszam do aktywnego komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)